Občas se ocitám v pozici prosebníka - například když žadoním o peníze na tento portál u velkých firem. Přitom stále žasnu. Čestou výjimku tvoří Velká Modrá, která má ještě docela průchodné procedury marketingového rozpočtování a plánování. U jiných velkých firem je marné předvádět konkrétní účinnost nabízené spolupráce - dotyční, se kterými jednám, to většinou dobře ví a spolupráci si přejí. Ale než požadavek proleze jejich vnitřním systémem schvalování, uvolňování a alokace na konkrétní akce, uteče několik měsíců. Proč?
Marketing je ve většině firem dosud plánován výhradně nákladově. Nanejvýš má stanoveno několik ukazatelů, které hlídají jeho účinnost. Je pozoruhodné, jak firmy s marketingovými rozpočty experimentují, jak tu přelévají peníze na podporu produktů, tu zas na řešení, jinde vedou centrální kampaně, onde zase stanoví celkové limity a ponechají alokaci na teritoriích a někdy zase chtějí centralizovaně vidět do poslední koruny její konkrétní využití. A za rok zase úplně jinak. Žádná dobrá praxe jakoby neexistovala.
Jedním z důvodů je přetrvávající odtržení marketingu jak od procesů business / product developementu, tak od konkrétní podpory prodeje. Fragmentovaný existenční proces firmy.
Příspěvek byl poprvé publikován před dvěma roky.
Friday Fun: Denser Non-Volatile Data Storage
-
In the category of “hard to believe” materials science becoming reality, a
group of scientists have recently published experimental work: A
Stanford-led ...
před 3 lety
0 Comments:
Post a Comment