11.02.08

Téma měsíce: Strategie

V úvodním článku tématu měsíce února
Stratégia a BPM Ján Papula definuje strategii takto: "Stratégia definuje budúce pozície podniku a vytyčuje pomocou merateľných cieľov cestu zmeny, ktorá k nej vedie. Je teda základom riadenia zmien podnikania, cieľovým stavom jeho architektúry, imperatívom jeho business modelu."

V tématu měsíce ledna prof. Basl vymezil dosud hodně nejasnou oblast Business Process Managementu (BPM) zhruba takto: "Manažerská disciplína a technologie využívající pro procesně orientované řízení podniku jeho business model. Business model musí zachytit základní rozměry podnikání – jeho cíle, hodnototvorné procesy, jejich organizační, znalostní i IT zajištění ve všech jejich vazbách a dynamice změn. Současně také definoval, že řídícím vrcholem business modelu musí být strategické cíle a měřitelné ukazatele výkonnosti."

Strategie tedy tvoří vrchol business modelu a dává BPM smysl. Proto schopnost zacílit úsilí podniku a měnit jeho struktury tak, aby prosperoval i v budoucnosti a přitom dosahoval potřebnou dnešní výkonnost, tvoří strategický rozměr BPM.



Štandardná citácia tohto príspevku: Ján Papula; Stratégia a BPM; BPM portál – téma měsíce, 2/2008; ISSN 1802-5675; URL: http://bpm-tema.blogspot.com/2008/02/strategia-bpm.html

1 Comment:

Anonymní said...

Doporučuji i těm, kdo neumí slovensky - myslím, že porozumí. Výborné!

Novinky z BPM portálů

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services