V úvodním článku tématu měsíce února
Stratégia a BPM Ján Papula definuje strategii takto: "Stratégia definuje budúce pozície podniku a vytyčuje pomocou merateľných cieľov cestu zmeny, ktorá k nej vedie. Je teda základom riadenia zmien podnikania, cieľovým stavom jeho architektúry, imperatívom jeho business modelu."
V tématu měsíce ledna prof. Basl vymezil dosud hodně nejasnou oblast Business Process Managementu (BPM) zhruba takto: "Manažerská disciplína a technologie využívající pro procesně orientované řízení podniku jeho business model. Business model musí zachytit základní rozměry podnikání – jeho cíle, hodnototvorné procesy, jejich organizační, znalostní i IT zajištění ve všech jejich vazbách a dynamice změn. Současně také definoval, že řídícím vrcholem business modelu musí být strategické cíle a měřitelné ukazatele výkonnosti."
Strategie tedy tvoří vrchol business modelu a dává BPM smysl. Proto schopnost zacílit úsilí podniku a měnit jeho struktury tak, aby prosperoval i v budoucnosti a přitom dosahoval potřebnou dnešní výkonnost, tvoří strategický rozměr BPM.
Štandardná citácia tohto príspevku: Ján Papula; Stratégia a BPM; BPM portál – téma měsíce, 2/2008; ISSN 1802-5675; URL: http://bpm-tema.blogspot.com/2008/02/strategia-bpm.html
Friday Fun: Denser Non-Volatile Data Storage
-
In the category of “hard to believe” materials science becoming reality, a
group of scientists have recently published experimental work: A
Stanford-led ...
před 4 lety
1 Comment:
Doporučuji i těm, kdo neumí slovensky - myslím, že porozumí. Výborné!
Post a Comment