27.04.08

Aktuality ze světa BPM (17. týden)

Daniel Worden nám připomene některé naše zkušenosti z nakupování a na jejich základě nám naznačí, jak udělat z pravidel integrální součást naší architektury podnikání. Paul Harmon shrne současné přístupy k tématu dynamiky inovací. Podle posledních výzkumů specializovaný SW pro business performance management je na ústupu - jeho funkcionalitu přejímají částečně tradiční ERP, tu pokročilejší platformy BPMS, referuje Meg Watersová. A na závěr krátké zprávy.

Daniel Worden: Jak modelovat pravidla
Všichni si už jistě v supermarketech povšimli atraktivního zboží (čokolády, hračky, časopisy) vystaveného poblíž pokladen tak, aby lákalo k nákupu na poslední chvíli. Tento přístup je nyní aplikován i v on-line nakupování s jednou změnou - v supermarketu jsou vystavené položky statické, v on-line světě je můžeme na poslední chvíli maximálně přizpůsobovat podle preferencí konkrétního zákazníka. Stále vyšší customizace je umožněna zkvalitňováním profilování zákazníků a vývojem prediktivních systémů, které se z malého počátečního vzorku mohou postupně zdokonalovat podle analýz aktuálního chování monitorovaných spotřebitelů. Jenže kontext rozhodování je někdy velmi obtížné zachytit odděleně od dat, což právě potřebujeme, pokud chceme pravidla modelovat. K tomu je možné využít modelu hodnotových skupin:

Kliknutím zvětšíte obrázek v novém okně.

V uvedeném modelu vidíme, že produkt má barvy a tyto barvy jsou důležité pro hodnotovou skupinu, která své postoje odvozuje z vnějšku. Hodnotové skupiny obsahují data, metadata, pravidla a metapravidla, která dohromady vytváří kontext rozhodování.
zdroj

Paul Harmon: Inovace a procesy
V roce 2004 publikovali Charles A. Rilley a Michael L. Tushman článek s názvem Všestranná organizace (The Ambidextrous Organization), ve kterém představili široké pojetí možností inovací - od radikálních až po průběžné:

Kliknutím zvětšíte obrázek v novém okně.

Inovace je jen jiným pojmenováním zlepšování procesů, protože i u inovací produktů je jejich nezbytnou součástí procesní změna. Dynamika inovace pak záleží na řadě okolností - od strategické situace, stavu procesu až po kluturní fenomeny. Nejčastější formou inovací je jejich střídání - po radikálním reengineeringu nastává uvolňovací a dobrušovací fáze průběžného zlepšování, kdy je sbírán potenciál k dalšímu velkému skoku.
zdroj: BPTrends Spotlight, vol. 1, no. 4


Meg Watersová: Průzkum trhu produktů pro řízení výkonnosti
Výzkum nazývaný “BPM Pulse” (přičemž BPM zde znamená nikoliv Business Process Mangement, ale Business Performance Management) probíhá již několik let a letos se ho zúčastnilo téměř 2 tisíce respondentů. Meziroční srovnání většinou ukazují nárůst firem, které mají v běhu projekty nasazení takovýchto produktů, jenže letos jsou výsledky poprvé jiné - podíl takovýchto firem poklesl z 50% na 36%. Zdá se, že řada společností opustila ideu dosažení rychlých úspěchů a s vizí hrozící krize se raději nepouští do dlouhodobých a nejistých projektů. Dalším důvodem je to, že řada funkcionalit pro performance management je již dostupných v ERP systémech a pokročilejší funkce najdeme v ucelených BPMS platformách. Je tedy jen otázkou času, kdy celý specializovaný segment produktů pro business performance management se rozpustí v těchto systémech.
zdroj: BPM expres, Issue #37

Krátce

17/6 pořádá Intalio svou historicky první uživatelskou konferenci. Moderují špičky oboru - Janelle Hillová (Gartner), Doug Neal (CSC) a Joe McKendrick (ZDNet). Využijte pádu dolaru - vstupné je jen 500 USD (jen kdyby ty letenky do San Francisca ještě trochu zlevnily).

Umíte říci jednou větou, jaký je rozdíl mezi BPM a PPM (projektovým managementem)? Pokud ne, přečtěte si článek Jima Sinura.

Potřebujete pro procesní zlepšování koučink? Nari Kannan referuje o závěrech jedné studie. A ještě jeden postřeh od téhož autora - nejprve lean, pak teprve six sigma.

0 Comments:

Novinky z BPM portálů

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services